Meteen naar de inhoud

Hoe kan ik een verzoek van een betrokkene registreren?

Een verzoek van een betrokkene wordt in het SBC Managementsysteem vastgelegd om een overzicht te hebben van alle verzoeken die de organisatie ontvangt rondom de vastlegging of verwijdering van gegevens en om de afhandeling van de verzoeken te bewaken. Deze verzoeken kunnen door diverse personen worden gedaan bij de organisatie, zoals een (oud-)medewerker, klant, leverancier, etc. 

Een verzoek betrokkene kan in het managementsysteem relaties hebben met:

  • Betrokkene
  • Verwerking

Het vastleggen van een Verzoek Betrokkene

  • Klap het menu onder ‘Bedrijf’ uit en selecteer de optie ‘Verzoek Betrokkene’.
  • Klik op de “+”en voer de gegevens in bij het tabblad Verzoek Betrokkene, zoals in de printscreen.
  • Selecteer het tabblad ‘Betrekking’ om een relatie te leggen met een verwerking of een betrokkene. 
  • Selecteer het tabblad ‘Historie’ om de audittrail van de activiteit te zien.
  • Selecteer het icoon van de paperclip om ondersteunende documenten te uploaden.
  • Selecteer het icoon van het tekstwolkje om een opmerking te plaatsen.

Tip van de Servicedesk: leg ook de status van het Verzoek Betrokkene vast.