In het SBC Managementsysteem heeft u een volwaardig datalek register ter beschikking. U kunt onder andere de aard van een datalek, de gevolgen, de genomen maatregelen, de communicatie over het datalek en eventuele meldingen aan de toezichthouder en aan betrokkenen registreren. Zo kunt u zich volledig verantwoorden richting de toezichthouder op de wijze zoals de AVG voorschrijft.
Een datalek kan in het managementsysteem relaties hebben met de onderstaande tabellen:
- Onderzoeken
- Informatiesystemen
- Betrokkenen
- Verwerkingen
Het vastleggen van een datalek
- Klap het menu onder ‘Bedrijf’ uit en selecteer de optie ’Datalek’.
- Klik op de “+”en voer de gegevens in bij het tabblad Datalek, zoals in de printscreen.

- Selecteer het tabblad ‘Betrekking’ om een relatie te leggen met bijvoorbeeld een onderzoek of een informatiesysteem.
- Selecteer het tabblad ‘Historie’ om de audittrail van de activiteit te zien.
- Selecteer het icoon van de paperclip om ondersteunende documenten te uploaden.
- Selecteer het icoon van het tekstwolkje om een opmerking te plaatsen.

Heeft u vragen of hulp nodig? Neem gerust contact met ons op.